خداحافظی کردن گرما و ریختن برگهای زرد درختا، نوید اومدن پاییز رو بهمون میدن. یکی از مسائلی که با رسیدن سوز سرما ، برامون اهمیت ویژه ای داره ، لباس های گرم و نرم پاییز و زمستون هست که علاوه بر جنبه ی سلامتی و محافظت از بدنمون ، می‌تونیم استایل های خیلی قشنگی باهاشون بزنیم. برای اینکار فقط کافیه بدونیم که امسال چه مدل لباس هایی ترند هستن و چه چیزی رو با چی باید ست کنیم ، یا حتی اینکه چه رنگهایی مناسب استایل های پاییزه هستن. خوشبختانه همون‌طور که تنوع پارچه ها و استایل های تابستانی خیلی زیاده ، به همون اندازه هم می تونیم یه عالمه استایل های قشنگ با پارچه ها و لباس های پاییزه داشته باشیم . من اینجا بهت کمک میکنم که امسال پاییز ، خوشتیپ تر از هر زمان دیگه ای باشی ! فقط کافیه تا اخر این مطلب با من همراه باشی.

وست و کت با پارچه چرم

اولین مورد که اتفاقا جز پرطرفدار ترین پارچه ها و استایل های پاییزه ست

« پارچه چرم » برای دیدن نمونه های پارچه چرم اینجا کلیک کنید.

درسراسر دنیا ، کت و پالتوهای چرم ، از سالها قبل تا همین امروز جز اولین استایل های ارائه شده توسط برندهای معروف لباس بوده است و پارچه چرم در صنعت مد و پوشاک ، حرف اول را در فصل های سرد سال می زند‌. اما در گذشته پارچه چرم بیشتر مورد توجه آقایان قرار گرفته بود اما امروزه با پیشرفت و گسترش صنعت مد و پوشاک ، این پارچه جایگاه ویژه ای در کمد لباس های بانوان پیدا کرده است. نقش این پارچه در زیبایی استایل ، بی رقیب و بی نظیر است.

مورد بعد اینکه در گذشته به علت قیمت بالای چرم طبیعی ، اکثر مردم از این استایل شیک و پرطرفدار محروم بودند‌ اما امروزه به دلیل قیمت پایین مواد و سهولت در برش و دوخت ، پارچه های چرم مصنوعی طراحی شد‌. میزان دسترسی مردم به این چرم مصنوعی بیشتر بوده و همچنین نکته حفاظت از حیوانات و نگرانی های زیست محیطی نیز در طراحی چرم مصنوعی، حائز اهمیت بوده است.

در این بین وجود تنوع در پارچه های چرم مثل چرم های پوست ماری، از یکنواختی استایل با این پارچه می کاهد. چرم های پوست ماری که شبیه یه پوست سوسمار است ، در واقع با سه لایه پارچه و ترکیب بافت های آن به وجود آمده است تا بافتی چرمی و ضخیم شبیه به پوست سوسمار واقعی پدید آید.

پیشنهاد استایل با پارچه چرم :

برای خرید پارچه چرم اینجا کلیک کنید.

کت های چرم کوتاه که هم مناسب استایل های خانم ها و اقایان می باشد ‌

کت چرم

پالتو های چرم بلند

پالتو چرم

وست چرم

وست چرم رو می تونید با یک هودی یا لباس بافت ست کنید.

وست چرم

مانتو و پیرهن با پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی یکی از پارچه های دوست داشتنی در صنعت مد و پوشاک به حساب می آید. این پارچه به واسطه ضخامت و حالت پرزی شکلی که دارد در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع دوخت و مدلهای پارچه مخمل کبریتی بسیار بسیار زیاد است . این پارچه به راحتی برش خورده و دوخت آن نیز بسیار راحت است . به همین علت در انواع و اقسام مدلهای موجود در بازار، دوخته می شود. این پارچه قابلیت کشسانی ندارد ، به همین علت برای دوخت لباس و شلوار های تنگ ، مورد استفاده قرار نمی گیرد. این پارچه در دو مدل کبریتی ریز و کبریتی درشت موجود است. که تفاوت این دو در بافت و ظاهر پارچه است. هرچه تعداد راه راه ها کم تر باشد ،این راه راه ها ضخیم تر و پهن تر است و به عنوان مخمل کبریتی درشت شناخته می شوند . هرچه تعداد راه راه ها بیشتر باشد، این طرح ها نازک تر و بهم چسبیده تر هستند که به عنوان کبریتی ریز شناسایی می شوند. مخمل کبریتی ها انواع مختلفی دارد مثل کبریتی ابروبادی ،‌ کبریتی پفکی یا زارا ، کبریتی حوله ای و ….

برای مشاهده انواع پارچه مخمل کبریتی اینجا کلیک کنید.

استایل با پارچه مخمل کبریتی

کت های پاییزه با پارچه جین ضخیم

جین ضخیم در میان انواع و اقسام پارچه که با تغییر فصل به بازار می آیند ، پارچه جین ضخیم ، یکی از پارچه هایی ست که هرگز از مد نمی افتد. تنوع بالای این محصول در رنگ ، جنس و مدل، موجب شده است که ابدا احساس یکنواختی و تکراری شدن نسبت به آن نداشته باشیم. ویژگی منحصر به فرد جین ضخیم ، خوش ایستی آن است که باعث خوش استایل شدن شما می شود. پارچه جین هم برای خانمها و هم آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. دوام این پارچه آنقدر بالاست که در گذشته به عنوان بادبان کشتی از آن استفاده می‌شده. زیرا این پارچه از استحکام کافی برخوردار است ، به راحتی پاره نمی شود و در برابر رطوبت مقاوم است.از جین ضخیم برای دوخت شلوار ، مانتو ، کت ، دامن و …‌ می توانید استفاده کنید

برای مشاده و خرید پارچه جین اینجا کلیک کنید

استایل مونوکروم با پالتو فوتر

یکی از پارچه های پرطرفدار برای دوخت پالتو و کت های پاییزه و زمستانه پارچه فوتر است. پارچه فوتر طول عمر بسیار بالایی دارد و از پارچه های بادوام و مقاوم به حساب می آید. یکی از بهترین انواع فوتر برای دوخت کت و پالتو ، پارچه های فوتر دوبرکوب یا فوتر کوبیده است که در تولید این پارچه علاوه بر شانه زدن ، فرایند کوبیدن پارچه نیز انجام می شود. که همین کار موجب تراکم بیشتر پارچه می شود. پارچه فوتر دوبرکوب ، دارای پرزهای ریز و نمدی مانند است که ظاهر پارچه ها نرم تر از سایر انواع فوتر می کند. پارچه فوتر تک رنگ ، کاملا مناسب برای استایل های مینیمال است‌. می توانید از این پارچه برای دوخت پالتوهای بلند یا کت های کوتاه استفاده کنید. اگر طرفدار استایل های مینیمال هستید ، می توانید پالتو فوتر را با شلواری از همان تم رنگ ست کنید. به این استایل ها استایل های تک رنگ یا مونوکروم می گویند.

برای مشاهده و خرید پارچه فوتر اینجا کلیک کنید

ترنچ کت یا بارانی با پارچه کتان زارا

ترنچ کت  (trench) یا بارانی از سری لباس های مخصوص فصل پاییز و زمستان است که هم برای آقایان و هم برای بانوان کاربردی می باشد. ترنچ در لغت به معنای سنگر می باشد. ترنچ کت یا همان بارانی پوششی است که از لباس های افسران جنگ جهانی اول برگرفته شده و به مرور تبدیل به یک مد ماندگار شده است. ترنچ کت ها عمولا بلند هستند و بلندی آنها تا زانو یا تا مچ پا می باشد. ترنچ کت ها دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی به تعداد حدودا ۱۰ دکمه و یک بند در آستین ها هستند. رنگ اصلی و همیشگی ترنچ‌کت، خاکی است اما امروزه در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود. این بارانی‌ها اوایل فقط توسط آقایان پوشیده می‌شد و زنان، تازه بعد از جنگ جهانی دوم بود که به پوشیدن این مدل کت روی آوردند. مخصوصاً بعد از محبوبیت ترنچ‌کت میان ستاره‌های هالیوودی مثل مرلین مونرو، بریجیت باردوت و آدری هپبورن، دیگر زنان نیز به استفاده از این بارانی‌ها علاقه‌مند شدند. از همان زمان تاکنون این مدل بارانی میان زنان و مردان محبوبیت دارد و هیچ زمانی در طول تاریخ از مد نیفتاده است.

پارچه پیشنهادی ما برای دوخت ترنچ کت ها، بارانی کتان یا زاراست. پارچه کتان زارا یکی از شیک ترین گزینه ها برای دوخت بارانی و ترنچ کت است. این پارچه که ظاهری مشابه پارچه کتان کجراه دارد ضدآب است و برای مناطق پر بارش کاملا مناسب است. زیردست نرم و ایستایی خشک این پارچه برای دوخت لباس پاییزه ترندی و اورسایز بسیار کاربردی است. تراکم بافت پارچه کتان زارا یا بارانی زیاد است و به همین خاطر استحکام و دوامی فوق العاده دارد.

برای خرید پارچه کتان زارا ضد آب اینجا کلیک کنید.

شکت با پارچه کشمیر یا موهر

شکت درواقع ترکیب دو کلمه جکت (jacket) یا همان ژاکت خودمان و شرت (shirt) یا همان پیراهن است.شکت (shacket) یکی از لباس‌هایی است که نه‌تنها در کشور‌های خارجی ترند شده، بلکه در ایران نیز به‌خصوص درمیان خانم‌ها به‌شدت طرفدار پیدا کرده است. یکی از دلایل این ترند شدن نیز این است که شکت تطابق زیادی با قوانین پوششی در ایران دارد (می‌توان نوع بلند آن را پوشید) و ازطرفی با بخاطر شباهتش به استایل‌های گرانج، وینتیج و بوهمین با سلیقه دختران امروزی نیز همخوانی دارد.

برای دوخت شکت، ما پارچه موهر را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مشاهده و خرید پارچه موهر، اینجا کلیک کنید.

موهر یک پارچه پشمی ست که از ترکیب الیاف موی بز و پشم گوسفند، بافته شده و به خاطر لطافت آن ، حس لمسی فوق العاده ای دارد. پشت بعضی از گونه های این پارچه، به دلیل حس لطافت بیشتر ، تریکویی ست. دقت کنید که اصلا لایی به این پارچه نمی چسبد و برای دوخت پالتو و مانتو بهتر است از آستر استفاده کنید. این پارچه نسبت به مابقی پارچه های پشمی، سبک تر است اما به دلیل پشمی بودن، حالت پفکی دارد که باعث حجم بیشتر آن شده است. حجم یک طاقه از موهر، بیشتر از حجم یک طاقه از پارچه فوتر است. به دلیل حالت پفکی و کرکی بودن، نسبت به پارچه فوتر ، گرمای بیشتری را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه برای فصول سرد سال ، مناسب تر است. از پارچه موهر برای دوخت شکت می توانید استفاده کنید.

کت و پالتو با پارچه تدی یا ببعی

یکی از پارچه های پرطرفدار برای تولید لباس های پاییزه و زمستانه ، پارچه شرپا ست که در بازار پارچه کشور ما ،‌ با نام های تدی و ببعی شناخته می شود. این پارچه به واسطه حالت پرز مانندی که دارد ، کاملا مناسب افرادی ست که به لباس های نرم و پفکی علاقه مندند. این پارچه به دلیل حالت کرکی مانندش ، علاوه بر نرم و لطیف بودن ، گرمای خوبی را برای مصرف کننده فراهم می کند. الیاف این پارچه به صورت زنبوری بافته شده است و به همین دلیل پارچه قابلیت تنفس دارد .( یعنی آنقدر خفه نیست که باعث عرق کردن شود.) تفاوت پارچه های تدی در پرزهای آنهاست. تراکم و کوتاهی و بلندی پرزها باهم متفاوت است. پرزهای بعضی بلند تر و بعضی کوتاه تر است و از طرفی تراکم بعضی پرزها بیشتر است ،یعنی در فاصله کمتری نسبت به هم بافته شده اند، و تراکم بعضی پرزها کمتر است.

از این پارچه برای تولید کت ، مانتو ، پالتو ، سوییشرت و …. استفاده می شود. پارچه ببعی به عنوان آستری کاپشن‌ وپالتو نیز کاربرد دارد.

برای مشاهده و خرید پارچه تدی اینجا کلیک کنید

پارچه های ترند پاییز امسال ؟؟

موهر یا کشمیر / مخمل کبریتی / چرم / تدی یا ببعی / جین ضخیم / بارانی یا کتان زارا / فوتر / مخمل سوییت

شکت چیست؟

شکت درواقع ترکیب دو کلمه جکت (jacket) یا همان ژاکت خودمان و شرت (shirt) یا همان پیراهن است.شکت (shacket) یکی از لباس‌هایی است که نه‌تنها در کشور‌های خارجی ترند شده، بلکه در ایران نیز به‌خصوص درمیان خانم‌ها به‌شدت طرفدار پیدا کرده است. یکی از دلایل این ترند شدن نیز این است که شکت تطابق زیادی با قوانین پوششی در ایران دارد (می‌توان نوع بلند آن را پوشید) و ازطرفی با بخاطر شباهتش به استایل‌های گرانج، وینتیج و بوهمین با سلیقه دختران امروزی نیز همخوانی دارد.

ترنچ کت چیست؟

ترنچ کت  (trench) یا بارانی از سری لباس های مخصوص فصل پاییز و زمستان است که هم برای آقایان و هم برای بانوان کاربردی می باشد. ترنچ در لغت به معنای سنگر می باشد. ترنچ کت یا همان بارانی پوششی است که از لباس های افسران جنگ جهانی اول برگرفته شده و به مرور تبدیل به یک مد ماندگار شده است. ترنچ کت ها عمولا بلند هستند و بلندی آنها تا زانو یا تا مچ پا می باشد. ترنچ کت ها دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی به تعداد حدودا ۱۰ دکمه و یک بند در آستین ها هستند. رنگ اصلی و همیشگی ترنچ‌کت، خاکی است اما امروزه در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود

یکی دیگر از پارچه های پرطرفدار در پاییز و زمستان مخمل سوییت است که اطلاعات کامل و کابردی مربوط به این پارچه را از اینجا بخوانید

برای مشاهده و خرید پارچه سوییت اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید