احتمالا واژه ی اکسسوری این روزها زیاد به گوشتان خورده باشد. امروز می خواهیم شما را با اکسسوری های پارچه ای بیشتر آشنا کنیم. در چند سال اخیر ، در دنیای مد و فشن ، اکسسوری و به ویژه اکسسوری های پارچه ای ، بازار داغی پیدا کرده است. ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که اکسسوری چیست؟؟ به هرگونه لوازم تزیینی به جز پوشاک و البسه ، اکسسوری می‌گویند. اکسسوری ها جذابیت استایل شما را چندین برابر می کنند. در این بین بسیاری اکسسوری پارچه ای وجود دارد که بین خانمها بسیار پرطرفدار است. مزایای استفاده از این اکسسوری ها خوش قیمت شدن و کیفیت بهتر آنها نسبت به نمونه های بیرونی و بازاری ست. از طرفی مادران هنرمند می توانند نحوه تهیه این اکسسوری ها که بسیار راحت و لذت بخش است را آموزش دیده و برای خود و فرزندانشان با پارچه های جذاب و در طرحها و رنگ‌بندی های دلخواهشان، تهیه کنند. ما در این مقاله، انواع پارچه هایی که برای تهیه اکسسوری مورد استفاده قرار می گیرند را برایتان شرح می دهیم و همچین نمونه اکسسوری هایی که با هرپارچه ساخته می شود را معرفی میکنیم.

اکسسوری های پارچه ای
  • فهرست مطالب

1_ کتان نخ یا پوپلین

پوپلین یکی از پارچه های پرکاربرد است و از آنجایی که با الیاف مختلفی تولید می شود به راحتی و با قیمت مناسب در دسترس است. این پارچه مقدار کمی چروک پذیری دارد و بدون آبرفت است. از این پارچه برای ساخت اکسسوری هایی مثل گیره سر، تل مو، انواع کیف مثل کیف پول ، کیف دوشی و … استفاده می شود.

نمونه های اکسسوری با پارچه کتان نخ

برای خرید پارچه پوپلین اینجا کلیک کنید

2- پارچه ساتن

یکی دیگر از پارچه های پرطرفدار برای ساخت اکسسوری ساتن است. ظاهر این پارچه نرم و صیقلی است و این سطح صیقلی ، بسیار بادوام است. این پارچه به راحتی شکل پذیر است و در لباس های مجسمه ای و مفهومی کاربرد دارد. این پارچه مقدار کمی چروک پذیری دارد و بدون آبرفت است. از این پارچه برای ساخت اکسسوری هایی مثل گیره مو، تل سر، هد بند و … استفاده می شود .

اکسسوری با پارچه ساتن

برای خرید پارچه ساتن اینجا کلیک کنید

3_ خامه دوزی یا آمبرودی

پارچه خامه دوزی ، پارچه ای سبک و ساده ست. این پارچه ، نسبت به سایر پارچه ها، درصد نخ بیشتری دارد و همین عامل موجب نرمی آن شده است. این پارچه مقدار کمی چروک پذیری دارد. بعضی از انواع این پارچه ها ،ممکن است از 3 تا 10 سانت آبرفت داشته باشند. از این پارچه برای ساخت اکسسوری هایی مثل گیره سر ، تل مو ، هد بند و … استفاده می شود .

نمونه اکسسوری با پارچه خامه دوزی

برای خرید پارچه خامه دوزی اینجا کلیک کنید

4_ مخمل سوییت

پارچه سوییت پارچه ای بسیار نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی شکل می‌گیرد و ایستایی خوبی بر تن دارد . به همین دلیل این پارچه ، مورد علاقه بسیاری از برندها در صنعت مد و استایل است. سوییت ها دارای گرم های مختلفی هستند که پارچه های گرم بالاتر ، ضخیم تر و مقاومت بالاتری دارند. در کل این پارچه ها، بسیار بادوام هستند. سطح این کار ، بسیار صاف و مرتب است و اکثر ‌سوییت ها، خاصیت ضد حساسیت دارند. از این پارچه ، برای ساخت اکسسوری هایی مثل گیره مو، تل‌مو و انواع کیف ها استفاده می شود.

نمونه اکسسوری با مخمل سوییت

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید. همه چیز درباره پارچه مخمل سوییت

برای خرید پارچه مخمل سوییت اینجا کلیک کنید.

5 _ مخمل کبریتی

مخمل کبریتی یکی از پرکاربردترین پارچه های مخملی شکل است.تعداد راه راه های مخمل کبریتی ، شکل و کاربرد آن را تعیین می‌کند. هرچه تعداد راه راه ها در هر سانتی متر کمتر باشد، پارچه ضخیم تر بوده و هرچه تعداد راه راه ها در هر سانتی متر بیشتر باشید ، راه راه نازک تر و وزن پارچه سبک‌تر خواهد بود. و بر همین اساس ما دو نوع پارچه مخمل کبریتی داریم. مخمل کبریتی ریز و مخمل کبریتی درشت. از این پارچه برای ساخت انواع اکسسوری ، مثل گیره سر ، تل مو و انواع کیفها استفاده می شود.

نمونه اکسسوری با پارچه مخمل کبریتی

برای خرید پارچه مخمل کبریتی اینجا کلیک کنید

6_ کتان یا لینن

پارچه های لینن که از الیاف کتان تولید می شوند ، برای دوخت پوشاک بهاره و تابستانه رواج دارند. نحوه ی استفاده از پارچه به ظرافت نخ و تراکم آن بستگی دارد. این پارچه نسبتا آهار دار است. دوام بسیار بالایی دارد و پس از چند بار شست و شو نرم تر می شود. این پارچه ممکن بین 5 تا 15 سانتی متر آبرفت داشته باشد و همچنین قابلیت چروک پذیری دارد. از این پارچه برای ساخت اکسسوری هایی مثل گیره مو و تل سر مناسب است

نمونه اکسسوری با پارچه لینن

برای خرید پارچه لینن اینجا کلیک کنید.

اکسسوری چیست؟؟

به هرگونه لوازم تزیینی به جز پوشاک و البسه ، اکسسوری می‌گویند. اکسسوری ها جذابیت استایل شما را چندین برابر می کنند

از چه پارچه هایی برای ساخت اکسسوری می توان استفاده کرد؟؟

از پارچه های زیادی برای این منظور می توان استفاده کرد که پرطرفدار ترین آنها لینن / مخمل کبریتی / مخمل سوییت / خامه دوزی / ساتن و پوپلین است.

دیدگاهتان را بنویسید